2020 za nami. Co przyniesie przyszły rok?

To był trudny rok. W branży marketingowej, eventowej, public relations najtrudniejszy od ostatniego kryzysu, od 10 lat. W marketingu politycznym wyjątkowy, w końcu w nim wybory w USA wywróciły się do góry nogami. Jedno wiemy na pewno: jedyny pewnik w tym świecie to zmiana. Tylko inna niż przewidywaliśmy: nie technologiczna, nawet nie ekonomiczna. Tym razem wprost z natury. I szybsza niż kiedykolwiek.

Spis treści

Był to też dobry rok. Na szczęście, ale nie przez szczęście. Zaraz po wybuchu pandemii, lockdownie i całym tym covidowym szaleństwie straciliśmy kilku klientów. Jednak szybko pozyskaliśmy nowych. Bo kryzys to czas weryfikacji, którą jako team przeszliśmy, nomem omen, z wynikiem pozytywnym.

Trochę na przekór trendom rynkowym. Nasza branża podczas każdego kryzysu dostaje jako pierwsza. Bo jak jest niestabilnie, to najpierw firmy tną budżety na promocję, a dopiero potem ograniczają wydatki i zatrudnienie wewnątrz. Na wrześniowym Kongresie PR w Rzeszowie słychać było wprost ze sceny, ale i w kuluarach, że branża mocno odczuła pandemię i teraz czeka na dawkę… nadziei. A ta z rynku może nie przyjść tak szybko.

Sporo się u nas działo. Zostaliśmy, jako jedna z 20 firm w Polsce, członkami założycielami Stowarzyszenia Agencji Public Relations, nowej organizacji, która ma reprezentować naszą branżę i stymulować jej rozwój. I choć wyrastamy z public relations, to coraz bardziej zmieniamy się w agencję marketingową. Nie przypadkowo właśnie tak nazywa się nasz podcast – odpalony w tym roku, jako jeden z pierwszych agencyjnych w tej branży w Polsce. Dzielimy się w nim wiedzą, obserwacjami, prognozujemy kierunki rozwoju. I choć wiele mamy sami do powiedzenia, to zapraszamy do rozmów też ludzi, których cenimy i słuchamy, bo robią dobrą robotę.

Wszyscy życzymy sobie, z obowiązkowym „mimo wszystko”, lepszego 2021 roku. Mamy ku temu pewne podstawy. Nasz team powiększył się o dwie osoby. Średni staż pracy wynosi 7 lat. Na długie relacje stawiamy też z naszymi partnerami biznesowymi. W czasie kryzysu powierzali nam kolejne obszary współpracy i dodatkowe projekty. Wiele z nich miało charakter CSR-owy. To właśnie projekty z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu są tymi, które nam, PR-owcom, dają najwięcej satysfakcji. Bo w tym zwariowanym świecie, który trwa w swojej zmianie nieustannie przyspieszając, wciąż ważne jest by czerpać frajdę z pracy. I tego Wam życzymy w 2021 roku.

 

A tak wyglądał nasz 2020 na zdjęciach!

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Miłość w czasach zarazy, czyli sztuka wystąpień publicznych

Kto kogo poczęstował czym? Gdzie można sprzedać dane osobowe? Na czym polega sąsiedztwo przez sień? Czy wirus jest świeży czy stary? Choć na pierwszy rzut

Co publikować na TikToku?

TikTok jest na fali. Z miesiąca na miesiąc aplikacja notuje coraz lepsze wyniki, a lockdown spowodowany pandemią koronawirusa pozwolił jej na prawdziwe rozwinięcie skrzydeł. To,

Najlepsze książki o marketingu i nie tylko

Książki do marketingu? Public relations? O social mediach? Są tacy, którzy z dumą mówią, że nie przeczytali żadnej książki związanej z branżą szeroko rozumianej komunikacji.

KAMPANIA „ZAWÓD NA PROPSIE” WYRÓŻNIONA PRZEZ OLX!

Innowacyjność – to dzięki niej realizowany przez nas projekt dla CMC Poland został doceniony i wyróżniony w prestiżowym rankingu OLX Know How 2022. Wspólnie z