Co publikować na TikToku?

tiktok

TikTok jest na fali. Z miesiąca na miesiąc aplikacja notuje coraz lepsze wyniki, a lockdown spowodowany pandemią koronawirusa pozwolił jej na prawdziwe rozwinięcie skrzydeł. To, że TikTok podbił serca nastolatków wiemy już od dawna. Teraz z hukiem wkradł się także w życie 20- i 30-latków oraz celebrytów, którzy bardzo szybko zaprzyjaźnili się z kolejną społecznościówką. W Polsce z TikToka korzysta już ponad 4 miliony użytkowników, z czego aż połowa z nich ma powyżej 18 lat. A to jest bardzo mocny argument świadczący za tym, że warto zainteresować się tą platformą także z biznesowego punktu widzenia.

Co publikować na TikToku, aby zainteresować widzów?

Pomysłów jest wiele. Platforma ma wciąż sporo wolnego miejsca i niezagospodarowanej przestrzeni, którą można wykorzystać w ciekawy i oryginalny sposób. Jest to przede wszystkim szansa dla biznesów i firm, których na TikToku jest stosunkowo niewiele. A i zasięgi, które notuje się na tej platformie są nieporównywalnie większe w stosunku do np. Facebooka. Co zatem publikować na TikToku by przyciągnąć miliony widzów? Oto kilka trendów, które mogą sprawić, że Twoje wideo stanie się viralem.

Taniec i śpiew

Muzyka jest fundamentem, na którym wyrosła aplikacja Musical.ly czyli apka, która została później wchłonięta przez TikToka. Trendy muzyczne od tego czasu się nie zmieniły. Użytkownicy chińskiej platformy wciąż uwielbiają nagrywać krótkie filmiki, w których tańczą i/lub śpiewają. Popularnym trendem jest również lip sync czyli poruszanie ustami do dźwięków (piosenek lub nagrań głosowych), które puszczane są z playbacku. Te infantylne na pozór treści przyciągają miliony widzów, którzy mogą lajkować produkcje, komentować, udostępniać, ale także tworzyć duety, w których nagrywają własny filmik odnoszący się do wybranego TikToka.

Komedia

Bardzo szeroka kategoria, w której może znaleźć się dosłownie wszystko. Począwszy od pranków, przez dziecinne wygłupy, sztuczki, fragmenty stand-upów, do których ktoś robi lip sync, a kończąc na przemyślanych i kreatywnych filmach rozrywkowych, stworzonych specjalnie na TikToka. Popularność takich treści jest bardzo różna i zależy przede wszystkim od kreatywności twórcy i regularności w publikowaniu.

Edukacja

Tytuł kategorii nie jest może wybitnie szałowy na pierwszy rzut oka, ale materiały edukacyjne, które można znaleźć na TikToku są wyjątkowo ciekawe i angażujące. Twórcy, w luźny sposób przekazują wiedzę, która dzięki formatowi TikToka (krótkie wideo od 15 do 60 sekund) staje się dużo atrakcyjniejsza, a dodatkowo, wyjątkowo zapada w pamięć. Takie edukacyjne profile prowadzone są np. przez nauczycieli języków obcych, prawników, dentystów czy biznesmenów. Dzielą się oni na pozór oczywistą wiedzą czyli taką, która nie jest jakąś wielką tajemnicą, ale jest w tym coś takiego, co sprawia, że chce się to oglądać. Blisko połowa użytkowników aplikacji, spędza na TikToku ponad 60 minut dziennie. Natomiast, co trzeci użytkownik używa aplikacji przez ok. 30-60 minut na dobę.

Tutoriale

Czyli „Jak wyciąć, zbudować, stworzyć czy namalować”. Instruktarze to osobna działka na TikToku, która mimo że zbiera całkiem solidne zasięgi, wymaga od twórców ogromnego poświęcenia i zaangażowania. Bo jednak nie jest to wcale takie proste, żeby w 60 sekundach zamknąć pracę twórczą, która trwa nawet kilkanaście godzin. Dobry pomysł i odpowiedni montaż mogą być jednak lekarstwem nawet na taką bolączkę. Efekty fotografów czy architektów, którzy publikują swoje treści na TikToku zwalają z nóg.

Wyzwania

To jest to, co na TikToku cieszy się ogromną popularnością. Mimo, że wyzwania to trochę kontrowersyjna cześć platformy, angażują one miliony użytkowników. To z kolei sprawia, że rozchodzą się one po sieci z prędkością światła. Wiaderko lodowatej wody, którą wylewa się na głowę, wyzwania akrobatyczno-zręcznościowe, albo naked challenge czyli spacer na golasa i rejestrowanie reakcji partnera lub partnerki. To tylko przykłady viralowych filmów, które nagrywane były i są na całym świecie. Zdarzają się ciekawe wyzwania, które pobudzają twórczość użytkowników, ale żeby zachować równowagę, są też takie, które z głupotą są na ty. Jedno jest jednak pewne, wyzwania się oglądają i jeszcze długo będą.

Boom dopiero przed nami

Twórcy internetowi, celebryci i przede wszystkim marki, zdążyły się już zorientować, że w TikToku drzemie ogromny potencjał. Zanim jednak pojawisz się na tej platformie, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteś w stanie tworzyć zupełnie inne treści od tych, które do tej pory umieszczałeś na Facebooku i Instagramie. Na TikToku, jak nigdzie indziej ważna jest bowiem kreatywność i szybkość w reagowaniu na trendy. Prawdziwy wysyp oficjalnych profili marek, miast czy innych podmiotów, które są obecne w naszym życiu dopiero przed nami. Jak sobie poradzą na TikToku? Pewne jest to, że nie utoną tylko ci, którzy nauczą się pływać nowym stylem.