BURGER KING, PIES W KORONIE I OSTRY CIEŃ MGŁY, CZYLI JAK PRZY UŻYCIU SOCIAL MEDIÓW RATOWALIŚMY ŚWIAT W 2020 ROKU

 

Rok 2020 to zdecydowanie jeden z tych momentów, o którym chcesz jak najszybciej zapomnieć. Pandemia wywróciła nasze dotychczasowe życie do góry nogami i postawiła nas przed decyzjami, na które w żaden sposób nie byliśmy przygotowani. Na ratunek przyszły nam media społecznościowe, dzięki którym mogliśmy się oderwać od trudów codziennego życia, jakie zafundował nam COVID-19, a także wspólnie zjednoczyć siły w szczytnych celach. Zobaczcie trzy najciekawsze naszym zdaniem akcje w social mediach tego roku.

Ponad podziałami

Kiedy jedna z największych sieciówek fast food zaprasza do swojej konkurencji to wiedz, że coś się dzieje! Burger King i McDonald’s od wielu lat prześcigają się w pomysłach na najbardziej kreatywne kampanie, ale kiedy w grę wchodzą poważne tematy, potrafią połączyć siły, by wspólnie osiągnąć zamierzony cel. Jak dobrze wiemy podczas pandemii branża gastronomiczna była jedną z tych, która odniosła największe straty. Stąd narodził się pomysł sieci Burger King, która postanowiła odłożyć rywalizację na bok i zachęcić swoich klientów do odwiedzania konkurencyjnych restauracji. Apel okazał się być bardzo dobrym ruchem wizerunkowym, co spotkało się z pozytywnym odbiorem.

Na ratunek czworonogom

Jak zadbać o swojego czworonoga podczas kwarantanny? Najlepiej dołączyć do grupy na Facebooku „Pies w Koronie”, która aktualnie zrzesza niemalże 94 tys. wolontariuszy z całej Polski. Cel? Wyprowadzanie psów i innych zwierzaków, których właściciele ze względu na kwarantannę nie mogą opuścić swoich czterech ścian. Grupa wsparcia okazała się zbawieniem dla wszystkich, którzy nie mogli oddawać swoich pupili np. pod opiekę najbliższych. Wystarczy, że opatrzysz post odpowiednimi tagami, podasz datę rozpoczęcia i zakończenia izolacji domowej, a także niezbędne informacje na temat swojego pupila. Organizatorzy akcji przypominają o zachowaniu odpowiednich środków ostrożności w kontakcie z czworonogami i ich właścicielami, dzięki czemu całe spotkanie przebiega bezpiecznie.

 

 

#hot16challenge2 – ratujemy świat

Beef z koronawirusem to nie przelewki! Tego samego zdania jest raper Solar, który po raz drugi zainicjował ogólnopolską akcję hip-hopową. Zgodnie z zasadami nominowani mają 72 godziny na nagranie 16-wersowej zwrotki pod dowolny beat i wskazanie kolejnych artystów, którzy będą musieli powtórzyć zadanie. Tym razem akcja odbyła się przy współpracy z fundacją Siepomaga.pl, która utworzyła specjalną zbiórkę charytatywną. Zebrane pieniądze zostały w całości przeznaczone na pomoc lekarzom i szpitalom w walce z koronawirusem. Wśród wielu wystąpień wciąż słyszeliśmy o waleczności i odwadze medyków, a także o tajemniczym „ostrym cieniu mgły”, z którym przyszło im walczyć.

 

 

Media społecznościowe to potężne narzędzie, zwłaszcza jeśli zależy nam na jak największej liczbie odbiorców. W odróżnieniu od reklam outdoorowych czy prasowych, social media potrafią dotrzeć do wszystkich bez żadnych ograniczeń geograficznych. Nie od dziś wiadomo, że to właśnie dzięki tym narzędziom nie raz udawało się dokonać rzeczy niemożliwych! Specjaliści od content marketingu są zgodni, że rok 2020 był ogromnym wyzwaniem dla branży social mediów, które stały się główną platformą komunikacyjną podczas lockdownu. Jesteśmy bardzo ciekawi, co przyniesie nam następny rok!