5 wskazówek, jak zwiększyć zasięgi na Instagramie

Spis treści

 

Instagram stale się zmienia. Zarówno pod względem algorytmu, jak i możliwości publikowania treści, a co za tym idzie kontaktu z odbiorcą. Instagram to już nie tylko klasyczny feed, ale także Insta Stories, IGTV, możliwość robienia live’ów oraz wiadomości prywatne. Stałe zmiany oraz znaczny wzrost użytkowników Instagrama sprawiają, że coraz trudniej osiągać naprawdę wysokie zasięgi postów. Nie ma jednego, sprawdzonego sposobu, który w każdych warunkach zagwarantuje sukces, bo każdy profil ma inną bazę odbiorców. Mamy jednak dla Was 5 wskazówek, jak zwiększyć zasięgi na Instagramie, które są fundamentem dobrze prowadzonego profilu.

Stwórz oryginalną treść

Ciekawe zdjęcia, nietypowe materiały video i świeże spojrzenie na dany temat – to wciąż najlepsze sposoby na przyciągnięcie jak największej liczby odbiorców. Monotonia i stagnacja w postach to coś, czego nie lubią nie tylko użytkownicy Instagrama, ale także sama aplikacja. Dlatego też promuje tych, którzy w jakiś sposób wyróżniają się na tle innych, publikujących zbliżone tematycznie materiały. Trzeba jednak pamiętać, że oryginalna treść to niestety nie zawsze treść wartościowa. Ale do tego zdążyliśmy się już chyba wszyscy przyzwyczaić, prawda? Nikogo nie dziwi już, że mem z Taylor Armstrong, która krzyczy na białego kota jest w stanie przyciągnąć więcej odbiorców niż materiał dotyczący oszczędzania wody w dużych miastach. Taki już urok Internetu.

Pamiętaj o regularności

Jeśli chcesz, aby Twoje działania w mediach społecznościowych przynosiły efekty, musisz pamiętać o regularności i systematyczności publikowanych treści. Nie ważne czy jest to Instagram, Facebook czy YouTube. Ta zasada sprawdza się wszędzie. Przy tak wielu treściach, które każdego dnia pojawiają się w sieci, kluczowe jest przyzwyczajenie odbiorcy do swojego produktu. Regularne publikacje, optymalizowane na podstawie bieżących statystyk będą pojawiały się znacznie częściej na ekranach odbiorców, niż te publikowane sporadycznie.

Używaj hashtagów

Hashtagi na Instagramie działają dokładnie w ten sam sposób, jak na Twitterze. Są niemalże nieograniczonymi katalogami zdjęć konkretnych miejsc, budynków, wydarzeń i ludzi. Żeby jednak działały poprawnie i zwiększały zasięg Twoich postów, musisz używać ich z głową. Dodawanie znaczników na oślep, sprawi, że treści dotrą do ludzi, którzy na Instagramie szukają czegoś zupełnie innego, niż to, co masz im do zaoferowania. Hashtagi adekwatne do treści, zwiększą natomiast szanse na dotarcie do Twojej grupy docelowej. Optymalna liczba hashtagów to ok. 10-15 na post. Maksymalnie możesz ich użyć aż 30.

Bądź aktywny, rozmawiaj z odbiorcami

Opublikowanie zdjęcia czy krótkiego video to dopiero początek interakcji z followersami. Staraj się być aktywny i na bieżąco odpowiadaj na komentarze, które pojawią się pod Twoim postem. Spróbuj również zaangażować ludzi poprzez zadawanie pytań czy prośby o rekomendację serialu lub książki. Dodatkowo obserwuj inne profile, oznaczaj je i komentuj treści, jakie zamieszczają.

Wykorzystaj potencjał Insta Stories

Trzeba przyznać, że zainspirowane Snapchatem Stories na Instagramie okazały się strzałem w dziesiątkę. Ludzie zwariowali na punkcie tej funkcji i codziennie publikują tam mnóstwo unikatowej treści, która bezpowrotnie znika po 24. godzinach. Dlaczego Insta Stories są tak popularne? Są zazwyczaj bardzo naturalne, spontaniczne i niereżyserowane. Rozszerzają wątki publikowane w standardowych postach i pokazują to, co dzieje się za kulisami. Są idealnym narzędziem do szybkiego przekazywania informacji.

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Rzecznik prasowy vs dziennikarz. Kumple czy wrogowie?

Z mediami nikt nie wygra. To truizm jasny jak słońce. Rzecznik prasowy w konfrontacji z dziennikarzem ma takie szanse na wygraną, jak Legia Warszawa z

Podcast dla Twojej firmy

Boom na podcasty trwa w najlepsze i jak na razie nie widać schyłku tego trendu. Już ponad 40% Polaków regularnie słucha podcastów o najróżniejszej tematyce*.

UGC jako siła napędowa kampanii marketingowych

W świecie, gdzie zaufanie i autentyczność odgrywają kluczową rolę, marki coraz częściej sięgają po treści tworzone przez swoich klientów. Czym właściwie jest UGC i dlaczego

Koronawirus kontra social media

Takiego paraliżu nie pamiętają najstarsi social media ninje – koronawirus COVID-19 funduje nam przeżycia, o których nasze wnuki będą opowiadać swoim wnukom. Dla większości branż