DIY czyli sposób na koronawirusa

Co robić, gdy w czasie światowej pandemii klient jest zmuszony do zawieszenia swojej działalności, ale chce być aktywny w mediach społecznościowych? Można powiedzieć „to się nie uda”, albo odejść od przyjętych dotąd schematów i wymyślić zupełnie nowy rodzaj komunikacji. Tak jak zrobiliśmy to dla CH 3 Stawy w Katowicach.

Spis treści

Covid 19 pokrzyżował plany absolutnie wszystkim – przedsiębiorcom, klientom, marketerom i każdemu zwykłemu człowiekowi. Nasz styl życia zmienił się, a codzienne zwyczaje trzeba było wypracować od nowa. Centra handlowe znalazły się w kropce. Całkowite zamknięcie, a potem stopniowe luzowanie obostrzeń wciąż rzutujące na liczbę kupujących i sposób sprzedaży znacząco wpłynęły na ich funkcjonowanie. Również w mediach społecznościowych musiała wydarzyć się rewolucja – wszystkie posty zakupowe, zachęcające do przyjścia do marketu, promocje i eventy straciły rację bytu. Z pustego i Salomon nie naleje, ale nie ma takiego wyzwania, jakiego nie spróbowalibyśmy choć trochę rozpracować.

Odpowiadając na potrzeby naszego klienta, CH 3Stawy, które mimo lockdownu chciało pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami, stworzyliśmy wyjątkowy cykl. Pomyśleliśmy o najmłodszych, szalejących w 4 ścianach od nadmiaru energii wewnętrznej i ich rodzicach, zmuszonych do łączenia pracy w domu ze zdalną edukacją i zajmowaniem się potomstwem. Tym pierwszym chcieliśmy dać zajęcie i rozrywkę na długie dni spędzane w zamknięciu. Tym drugim inspirację do zabaw i choć chwilę spokoju na wypicie ciepłej kawy. I tak powstała Ola Stawowa i jej Domowy Poradnik Kreatywny.

 

Ola Stawowa w CH 3Stawy

https://youtu.be/JMc5wUxAdNo

Nasza bohaterka to ukłon w stronę mistrza rodzimego majsterkowania, Adama Słodowego. Podobnie jak swój pierwowzór, Ola prezentuje eksperymenty, zabawy i proste doświadczenia. Tym razem odbiorcy oglądają ją nie na ekranie telewizora, a smartfona czy laptopa. Mając na uwadze konieczność izolacji, do zabaw postanowiliśmy wykorzystać tylko rzeczy i materiały ogólnie dostępne w każdym domu. Kartki, butelki, nożyczki, foliowe reklamówki, a nawet cukierki. W całym cyklu, liczącym 5 odcinków, prezentowaliśmy krok po kroku jak wykonać zaskakujące, choć bardzo proste w wykonaniu rekwizyty i atrakcje.

Wszystkie filmy instruktażowe wykonaliśmy z wykorzystaniem własnego studia. Montaż oraz grafiki towarzyszące akcji również wykonaliśmy w obrębie Grupy PRC. Krótkie instrukcje publikowaliśmy na Facebooku CH 3 Stawy i zachęcaliśmy fanów: #zozstańwdomu i spędzaj ten czas kreatywnie. Finałem Poradnika był konkurs zorganizowany na fanpage’u 3 Stawów, na który wpłynęły 74 zgłoszenia.

Cała akcja pokazała nam, że z każdej sytuacji można wybrnąć kreatywnie i angażując fanów zgromadzonych w mediach społecznościowych. Dla całej ekipy zaangażowanej w akcję realizacja filmów była świetną przygodą i czystą frajdą. Nigdy wcześniej zamiłowanie do rękodzieła i majsterkowania, które rozwijamy w wolnym czasie, nie przydało się tak bardzo w pracy zawodowej. A dla Klienta był to jasny dowód na to, że dobrych pomysłów nie brakuje nam nawet w największym kryzysie.

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

5 wskazówek, jak zwiększyć zasięgi na Instagramie

Instagram stale się zmienia. Zarówno pod względem algorytmu, jak i możliwości publikowania treści, a co za tym idzie kontaktu z odbiorcą. Instagram to już

BURGER KING, PIES W KORONIE I OSTRY CIEŃ MGŁY, CZYLI JAK PRZY UŻYCIU SOCIAL MEDIÓW RATOWALIŚMY ŚWIAT W 2020 ROKU

Rok 2020 to zdecydowanie jeden z tych momentów, o którym chcesz jak najszybciej zapomnieć. Pandemia wywróciła nasze dotychczasowe życie do góry nogami i postawiła nas

Podcast #1 Michał Raszka – Trump kontra Biden. Wybory w USA

Fake newsy, koronawirus i globalny kryzys. Do tego Biden schowany w piwnicy, Trump, który ogłasza się bohaterem Afroamerykanów oraz sondaże, które mogą coś znaczyć, ale

Jak czytać i analizować statystyki na Facebooku?

Systematyczna analiza zachowań fanów i sprawdzanie skuteczności publikowanych treści w mediach społecznościowych może w znacznym stopniu wpłynąć na efektywność profilu firmowego. Jak czytać statystyki na