DIY czyli sposób na koronawirusa

Co robić, gdy w czasie światowej pandemii klient jest zmuszony do zawieszenia swojej działalności, ale chce być aktywny w mediach społecznościowych? Można powiedzieć „to się nie uda”, albo odejść od przyjętych dotąd schematów i wymyślić zupełnie nowy rodzaj komunikacji. Tak jak zrobiliśmy to dla CH 3 Stawy w Katowicach.

Spis treści

Covid 19 pokrzyżował plany absolutnie wszystkim – przedsiębiorcom, klientom, marketerom i każdemu zwykłemu człowiekowi. Nasz styl życia zmienił się, a codzienne zwyczaje trzeba było wypracować od nowa. Centra handlowe znalazły się w kropce. Całkowite zamknięcie, a potem stopniowe luzowanie obostrzeń wciąż rzutujące na liczbę kupujących i sposób sprzedaży znacząco wpłynęły na ich funkcjonowanie. Również w mediach społecznościowych musiała wydarzyć się rewolucja – wszystkie posty zakupowe, zachęcające do przyjścia do marketu, promocje i eventy straciły rację bytu. Z pustego i Salomon nie naleje, ale nie ma takiego wyzwania, jakiego nie spróbowalibyśmy choć trochę rozpracować.

Odpowiadając na potrzeby naszego klienta, CH 3Stawy, które mimo lockdownu chciało pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami, stworzyliśmy wyjątkowy cykl. Pomyśleliśmy o najmłodszych, szalejących w 4 ścianach od nadmiaru energii wewnętrznej i ich rodzicach, zmuszonych do łączenia pracy w domu ze zdalną edukacją i zajmowaniem się potomstwem. Tym pierwszym chcieliśmy dać zajęcie i rozrywkę na długie dni spędzane w zamknięciu. Tym drugim inspirację do zabaw i choć chwilę spokoju na wypicie ciepłej kawy. I tak powstała Ola Stawowa i jej Domowy Poradnik Kreatywny.

 

Ola Stawowa w CH 3Stawy

https://youtu.be/JMc5wUxAdNo

Nasza bohaterka to ukłon w stronę mistrza rodzimego majsterkowania, Adama Słodowego. Podobnie jak swój pierwowzór, Ola prezentuje eksperymenty, zabawy i proste doświadczenia. Tym razem odbiorcy oglądają ją nie na ekranie telewizora, a smartfona czy laptopa. Mając na uwadze konieczność izolacji, do zabaw postanowiliśmy wykorzystać tylko rzeczy i materiały ogólnie dostępne w każdym domu. Kartki, butelki, nożyczki, foliowe reklamówki, a nawet cukierki. W całym cyklu, liczącym 5 odcinków, prezentowaliśmy krok po kroku jak wykonać zaskakujące, choć bardzo proste w wykonaniu rekwizyty i atrakcje.

Wszystkie filmy instruktażowe wykonaliśmy z wykorzystaniem własnego studia. Montaż oraz grafiki towarzyszące akcji również wykonaliśmy w obrębie Grupy PRC. Krótkie instrukcje publikowaliśmy na Facebooku CH 3 Stawy i zachęcaliśmy fanów: #zozstańwdomu i spędzaj ten czas kreatywnie. Finałem Poradnika był konkurs zorganizowany na fanpage’u 3 Stawów, na który wpłynęły 74 zgłoszenia.

Cała akcja pokazała nam, że z każdej sytuacji można wybrnąć kreatywnie i angażując fanów zgromadzonych w mediach społecznościowych. Dla całej ekipy zaangażowanej w akcję realizacja filmów była świetną przygodą i czystą frajdą. Nigdy wcześniej zamiłowanie do rękodzieła i majsterkowania, które rozwijamy w wolnym czasie, nie przydało się tak bardzo w pracy zawodowej. A dla Klienta był to jasny dowód na to, że dobrych pomysłów nie brakuje nam nawet w największym kryzysie.

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Dokumenty jak biblia – Kodeks Etyki #1

Od czego zacząć? Od przygotowania się na kryzys, tworząc dokumenty strategiczne. Jest ich kilka. Jeśli są traktowane jak firmowa biblia, jesteś w stanie wielu kryzysów

Czy wiesz jak się nazywasz? Zasady dobrego namingu

Zakładasz firmę, wypuszczasz na rynek nowy produkt. Czego potrzebujesz? Oczywiście musisz wykonać wiele czynności formalnych, stworzyć strategię, itd., itp., ale… Na rynku musisz się jakoś

Awaria oczyszczalni Czajka. Kryzys techniczny i wizerunkowy

Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych to jedno z najtrudniejszych wyzwań menedżerskich. Dla specjalistów od public relations niewiele jest większych wyzwań od komunikacji i relacji z mediami

Jak zorganizować event?

Konferencje, jubileusze, gale, szkolenia i wyjazdy. Event ma wiele imion. Ta różnorodność imprez sprawia, że organizacja eventów nie należy jednak do najprostszych zadań i wymaga