Jak prowadzić media społecznościowe centrum handlowego?

Zastanawiacie się, jak prowadzić media społecznościowe centrum handlowego? Nie ma jednego, prostego przepisu na skuteczną komunikację. Facebook, Instagram, niejednokrotnie Snapchat lub TikTok rządzą się swoimi prawami, a algorytmy potrafią zadziwiać nawet największych social mediowych wyjadaczy.

Spis treści

Od czego zacząć?

Od początku, a właściwie od poznania potrzeb klienta i przeanalizowania statystyk zarządzanego fanpage’a. Odpowiedzi na pytania, do kogo kierujemy swoje treści, jakie typy postów zyskują najlepsze zasięgi, czy mamy do czynienia z angażującymi się odbiorcami, czy wręcz przeciwnie, stają się kluczowe. Każde centrum handlowe jest inne i musimy mieć tego świadomość. Zanim ustalimy konkretny plan działania warto poświęcić czas na wnikliwą analizę. Tu nie ma miejsca na przypadkowość.

 

Co dalej?

Cele

Musimy określić, co tak naprawdę chcemy osiągnąć poza oczywistą promocją samego centrum handlowego. Większe zasięgi organiczne? Wzrost liczby fanów? Zwiększenie zaangażowania odbiorców? Odpowiedzi na te pytania wyznaczą kierunek dalszego działania.

Content

Spójne, odpowiednio przemyślane i dopasowane do grupy docelowej treści to fundament skutecznej komunikacji w social mediach. Na nudę nie można narzekać – nowości, topowe stylizacje, kosmetyczne must have, oferta strefy restauracyjnej, promocje od najemców oraz eventy i akcje specjalne. Treści do publikacji nie brakuje, należy jednak znaleźć sposób, by zaciekawić odbiorców i wyróżnić się na rynku galerii handlowych. Dni tematyczne, ciekawostki i nowinki, live’y, ambasadorzy centrum –  to jedynie przykłady. Nieodłącznym elementem interesujących postów są dobre grafiki.  Chwytliwe hasła, nowoczesny layout, delikatne ozdobniki – idealnie. Podsumowując, bez strategii komunikacji social media ani rusz!

Działanie

Pora teorię wcielić w życie. Ciekawe posty, spójne grafiki oraz realne zdjęcia z galerii, a także cykliczne konkursy z nagrodami pozwalają budować relacje z klientem. Musimy stworzyć przestrzeń, która zaintryguje i stworzy u odbiorców potrzebę śledzenia fanpage’a centrum handlowego, a nie jedynie konkretnych marek. To wyzwanie, któremu musimy sprostać, by skutecznie działać w social mediach.

 

Obserwuj i reaguj!

Przyjęta przez Was forma komunikacji zupełnie się nie sprawdza? Macie wrażenie, że waszym fanom znudziły się prezentowane treści? Czas na zmiany! Nowe formy postów, interesujące transmisje na żywo, właściwie targetowane kampanie płatne, delikatna modyfikacja przyjętego layoutu graficznego, zmiana częstotliwości publikacji to plan B, na który musicie być przygotowani. Nie trzeba jednak od razu wywracać całej przyjętej strategii komunikacji do góry nogami, już drobna zmiana potrafi przynieść zaskakujące efekty. Ważne, by obserwować statystyki, reagować i wyciągać wnioski.

Komunikacja centrum handlowego w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie. Ale my uwielbiamy takie wyzwania!

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Ten nieszczęsny CSR

Trzy małe litery, a potrafią zrobić tyle zamieszania… CSR, czyli corporate social responsibility, to koncepcja bardzo prawilna i słuszna, przynajmniej z założenia. Uwzględnianie interesów społecznych

Jak w święta robić marketing?

To obok reklamy marki YES, zablokowanej przez TVP, kampania, która wywołała najwięcej szumu przed świętami. Jak to się stało, że jeden, dość niepozorny plakat warszawskiego

Regulamin gry miejskiej

Regulamin gry miejskiej REGULAMIN GRY MIEJSKIEJ „MONOPOLY KATOWICE” z dnia 23.10.2021 r. Organizator. Organizatorem gry miejskiej (zwanej dalej „Grą”), jest Grupa PRC HOLDING Sp. z

Lekkość

„Z wielu pieców się jadło chleb, bo od lat przyglądam się światu” - napisał Andrzej Sikorowski, a wyśpiewała Maryla Rodowicz. A lekkość tego tekstu, jego