Jak tworzyć ciekawe i angażujące Instastories na kontach firmowych?

Stories są teraz najczęściej wykorzystywanym medium w social mediach. Z relacji na Instagramie korzysta codziennie 500 mln kont, z czego 1/3 najchętniej oglądanych pochodzi od firm.

Spis treści

Liczba ta z każdym dniem wzrasta. Dlaczego? Jest wiele powodów. Krótkie filmy, ruchome i dynamiczne treści są zdecydowanie bardziej atrakcyjne niż te statyczne, czyli zwykłe zdjęcia albo grafiki. Skupiają uwagę widza, a przecież na tym nam najbardziej zależy. Jeszcze do niedawna całe stories mogło mieć zaledwie 15 sekund, teraz ten czas został wydłużony do 30, więc nasza w tym głowa, aby zatrzymać naszego obserwatora przez cały ten czas i zgrabnie wykorzystać każdą sekundę.

W pierwszych chwilach relacji musisz pokazać coś ciekawego, estetycznego, zaskakującego. Ogromną zaletą promowania się marek na stories jest to, że wyświetlają się na całym ekranie smartphona. Obserwujący, przeglądając relacje znajomych nie wie kiedy pojawi się reklama, więc chociaż przez ułamek sekundy musi na nią spojrzeć. Chcesz na początku filmu dodać swoje logo? Zdecydowanie mówimy nie. Reklama powinna być nienachalna i niepromująca marki wprost, lecz poprzez historię i angażujące treści. Unikaj agresywnych przekazów – zamiast zachęcić, zniechęcą, albo wzbudzą negatywne skojarzenia z marką.

Publikowane treści

Co publikować na Instastory? Najlepiej oglądane są treści przedstawiane przez brand hero czy ambasadora marki. Rzeczywista postać, która w sposób nienachalny przedstawia nowości, produkty, mocne strony czy sprawdza funkcjonalność. Najlepiej zatrudnić do tego osobę, która jest wprawiona w wystąpieniach przed kamerą i potrafi zainteresować widza. Jeżeli jednak nie możesz sobie na to pozwolić lub sam chcesz prowadzić firmowe konto na IG, warto pamiętać o kilku zasadach:

  1. Poćwicz swoje wystąpienie. Poproś kogoś by Cię nagrał, sprawdź jakie błędy popełniasz.
  2. Zrób więcej nagrań, wybierz najlepsze ujęcia i dopiero opublikuj treści.
  3. Zwracaj uwagę na wybór tła, aby nie rozpraszało widza.
  4. Zadbaj o estetyczny wygląd. Jeżeli czujesz się niepewnie, możesz wykorzystać jeden z dostępnych filtrów.
  5. Nie rozpraszaj widza swoimi gestami. Mimika i wykonywane gesty nie powinny być ekspresyjne. Najlepiej zająć dłonie np. długopisem, a swój wzrok skupić na jednym punkcie.

Dla właścicieli kont na Instagramie regularne publikowane treści wideo za pomocą Instastory oznacza po prostu zwiększenie zasięgów dla swojej marki. Jeżeli nie zdecydujesz się na ambasadora marki, możesz oczywiście publikować inne angażujące treści i ciekawe wideo przedstawiające produkty. Aplikacja Instagram daje wiele możliwości urozmaicenia publikowanego obrazu. Możesz dodawać tekst, gify, ankiety, oznaczać lokalizację w której się znajdujesz, emotikony czy nanosić filtry poprawiające kolory. Zachęcamy również do skorzystania z innych aplikacji dostępnych w App Store czy Google Play, które pomogą Ci w tworzeniu atrakcyjnych wideo np. Unfold, Mojo, StoryArt, Storio. Ważną, jeśli nie najważniejszą zasadą jest, aby Twoje Instastories zawsze było nagrywane w PIONIE!

Korzystaj z naklejek

Baw się Instastory! Nagrywaj swoje wideo używając dostępnych w aplikacji funkcji np. Boomerang, Super-Zoom, Układ. Dodawaj hashtagi, teksty o różnej wielkości i z różnymi rodzajami czcionek, GIFy, dołącz kilka zdjęć czy wspominaj o innych. Opcja @wzmianka pozwala na oznaczenia innych w swoich relacjach, co daje możliwość udostępnienia Twojego stories na innych kontach (zwiększone zasięgi!). Organizuj krótkie sondaże za pomocą opcji „Ankieta”, zadawaj pytania swoim obserwującym. Dzięki temu poznasz ich opinie na dany temat, a także zbudujesz zaangażowanie, a Twoje stoires nie będą nudne. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z naklejkami. Zawsze kieruj się zasadą „im mniej, tym więcej”! Oglądanie Twojego konta na Instagramie powinno być przyjemnością dla obu stron.

Pozbądź się nudy!

W publikowane treści nie może się wkraść rutyna! Nie wykorzystuj ciągle tego samego filtra czy tych samych funkcji. Jeżeli widz przyzwyczai się do wyglądu treści czy reklam nie będzie chciał już ich oglądać. Musisz powstrzymać kciuka odbiorcy! Pokazuj inne kadry, nakładaj różne filtry: zaskakuj! Przykład? Możesz wykorzystać opcję zamazywania zdjęcia.

Klikając w opcję rysowania, wybierz kolor z dostępnej palety barw, a następnie przytrzymaj dłużej ekran. Przy użyciu gumki wymaż kilka elementów obrazu i stwórz zagadkę dla swoich obserwujących. W ten sposób możesz również zachęcać do odwiedzenia Twojego newsfeeda, gdzie właśnie opublikowałeś nowego posta. Mało? Publikuj na swoim stories pojawiające się o Tobie wzmianki. Odbiorcy poczują się docenieni i chętniej będą Cię oznaczać.

Kolejny przyciągający uwagę trik? Zrób napis w tęczowym kolorze. Zaznacz tekst, wybierz kolor i przytrzymaj dłużej, aż pojawi się paleta barw. Jednocześnie trzymaj kursor i przesuwaj palcem po palecie kolorów. Gotowe!

Quizy natomiast pozwolą Ci sprawdzić wiedzę konsumentów na temat reklamowanego produktu i oczywiście zwiększą świadomość marki. Odbiorca dłużej zatrzymuje się na wpisach wymagających reakcji.

Wyróżnij relacje

Wszystkie stories znikają po 24 godzinach, natomiast Instagram wprowadził opcję archiwizowania najważniejszych wideo. Po opublikowaniu możesz dodać swoje stories do „wyróżnionych”, gdzie automatycznie zostaną one zapisane na Twoim profilu i obserwujący mogą do nich wrócić. Zachowuj jednak tylko te wybrane np. relacja z ważnych eventów, konkursów czy wywiady ze znanymi osobami.

Swipe up, czyli linkowanie stories

Jeżeli Twój profili obserwuje więcej niż 10 tysięcy osób, możesz dodawać linki do stron www w swojej relacji. Wystarczy, że odbiorca przesunie kciukiem w górę, a zostaje przekierowany na adres URL podany przez Ciebie. Warto poinformować o tym poprzez dołączenie animowanego gifa „swipe up” lub „arrow”. To świetna opcja, która ułatwi potencjalnym klientom odnalezienie promowanego produktu.

Jeżeli Twoje konto firmowe, pomimo zastosowania opisanych powyżej zasad, traci zasięgi, a liczba obserwujących spada, skontaktuj się z nami! Wykonamy analizę profilu i przygotujemy kilka wskazówek. Możemy też poprowadzić go za Ciebie. Zapraszamy na bezpłatne konsultacje!

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Projekt „3mamy z Kato”

Projekt „3mamy z Kato” Mistrzem Dobrych Praktyk PRCH Retail Awards! Mamy powód do dumy! Projekt „3mamy z Kato” realizowany przez agencję Grupa PRC Holding dla

Dokumenty jak biblia – Kodeks Etyki #1

Od czego zacząć? Od przygotowania się na kryzys, tworząc dokumenty strategiczne. Jest ich kilka. Jeśli są traktowane jak firmowa biblia, jesteś w stanie wielu kryzysów

Najważniejsze są relacje – podsumowanie XVII edycji PR w Samorządzie

XVII Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej przeszła do historii. Tym razem odbyła się w Wałbrzychu. W oczach wielu uczestników miasto zostało „odczarowane”. Mało

PRCH Retail Awards

Grupa PRC z nagrodą za najlepszą akcję społeczną w Polsce Akcja „Ptaszkowe Love”, realizowana przez agencję PR Grupa PRC dla Centrum Handlowego 3 Stawy w