Jak zrobić reklamę na TikToku?

TikTok to wyjątkowe miejsce dla marek. Aplikacja cały czas generuje ogromne zasięgi organiczne i pozwala się wybić nawet początkującym twórcom. Swoich odbiorców znajdują tam zarówno treści rozrywkowe, których na TikToku jest mnóstwo, jak i te ekspercie dotyczące m.in.: zdrowia, nauki języków obcych, prawa czy biznesu. W Polsce z TikToka korzysta już ponad 4 miliony użytkowników. To całkiem pokaźna baza, do której można również dotrzeć dzięki płatnym kampaniom. Reklama na TikToku jest ciekawą alternatywą dla Facebook Ads i Google Ads, która pozwala stworzyć kreatywną i bardzo angażującą społeczność kampanię.

Spis treści

Reklama na TikToku

Don’t Make Ads. Make TikToks – tak brzmi hasło TikToka, odnoszące się do kreacji reklamowych na tej platformie. Co to oznacza? Dobra reklama telewizyjna czy internetowa nie będzie za każdym razem dobrym TikTokiem, wpisującym się w charakterystyczny styl i odbiorców. TikTok to autentyczne krótkie filmy, które cechuje humor i ciekawa, często zabawna puenta. Typowe kampanie reklamowe, którymi bombardowani jesteśmy na co dzień, zostaną po sekundzie pominięte. Nie ma zlituj!

 

Tworzenie reklam na TikToku

Aby zrobić swoją pierwszą kampanię reklamową na TikToku, trzeba najpierw założyć specjalne konto firmowe. Następnie określić nazwę kampanii, ustalić budżet oraz wybrać cel reklamowy. TikTok Ads Manager podobnie jak Facebook Manager daje użytkownikowi spory wybór w kwestii doboru celu reklamy.

  • Ruch
  • Instalacja aplikacji
  • Konwersja
  • Zasięg

 

Formaty reklamowe na TikToku

Reklama na TikToku buduje rozpoznawalność marki, angażuje innych twórców, daje przewagę nad konkurencją, a dzięki różnorodnym formatom reklamowym, zostaje na długo zapamiętana.

TopView – Z tego formatu realizowanego w trybie rezerwacyjnym może korzystać tylko jeden reklamodawca dziennie. TopView jest pierwszym filmem, który wyświetla się każdorazowo po włączeniu aplikacji. Wideo w pełnoekranowym formacie może trwać od 5 do 60 sekund.

Brand Takeover – Podobnie jak w przypadku TopView jest to pierwszy film, który widzi użytkownik. Statyczne formy reklamy (JPG, PNG) – wyświetlany przez 3 sekundy, dynamiczne (wideo bez dźwięku) – od 3 do 5 sekund.

One Day Max – Reklama, która pojawia się w sekcji „Dla Ciebie”. Jest to pierwsze wideo in-feed wyświetlane między 4 a 7 TikTokiem. Film z dźwiękiem może trwać mieć długość od 5 do 60 sekund.

Brand Premium – Format in-feed bez konkretnej pozycji w „Dla Ciebie”. Długość wideo identyczna jak w One Day Max.

Auction Ads – Film reklamowy ulokowany w feedzie. Maksymalna długość to 60 sekund wraz z dźwiękiem.

Boosted TikToks – Posiada możliwość promocji kontentu organicznego na profilu marki lub współpracującego twórcy. Pełnoekranowe wideo może trwać od 5 do 60 sekund.

Hashtag Challenge – Zachęca społeczność TikToka do zostania ambasadorami marki oraz zaprasza użytkowników do tworzenia treści związanych z motywem przewodnim kampanii.

Branded Effects – Personalizowane efekty AR marki czyli filtry, naklejki i efekty specjalne. Branded Effects zachęca do aktywności i nagrywania trendów związanych z marką.

 

Daj się zapamiętać!

W przypadku TikToka, kreacja kampanii reklamowej odgrywa kluczową rolę. Nie jest sztuką skopiować film stworzony na YouTube’a czy Facebooka i wrzucić go na TikToka. Reklama, tak jak najpopularniejsze TikToki, powinna wpisywać się w aktualne trendy tej aplikacji. A one zmieniają się bardzo dynamicznie. Reklama aktualna dzisiaj, za miesiąc będzie już odgrzewanym kotletem i próbą wybicia się na czymś, co odeszło już w zapomnienie.

 

Chcesz wykorzystać reklamę na TikToku do promocji swojej marki? Pomożemy Ci to ogarnąć. Jesteśmy oficjalnym partnerem reklamowym TikToka. Napisz do nas!

 

 

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Co zrobić kiedy reklama nie działa – czyli 5 najczęściej popełnianych błędów w systemach reklamowych (Facebook, Instagram, LinkedIn)

Menadżer reklam to środowisko, w którym łatwo się zgubić, zarówno na Facebooku jak i LinkedIn, nic więc dziwnego, że podczas ustawiania pierwszych kampanii reklamowych nie

Podcast dla Twojej firmy

Boom na podcasty trwa w najlepsze i jak na razie nie widać schyłku tego trendu. Już ponad 40% Polaków regularnie słucha podcastów o najróżniejszej tematyce*.

DIY czyli sposób na koronawirusa

Co robić, gdy w czasie światowej pandemii klient jest zmuszony do zawieszenia swojej działalności, ale chce być aktywny w mediach społecznościowych? Można powiedzieć „to się

Ten nieszczęsny CSR

Trzy małe litery, a potrafią zrobić tyle zamieszania… CSR, czyli corporate social responsibility, to koncepcja bardzo prawilna i słuszna, przynajmniej z założenia. Uwzględnianie interesów społecznych