Podcast dla Twojej firmy

Boom na podcasty trwa w najlepsze i jak na razie nie widać schyłku tego trendu. Już ponad 40% Polaków regularnie słucha podcastów o najróżniejszej tematyce*. Od zdrowia, przez historie o życiu, kryminały, popkulturę, a na biznesie kończąc. Zakochaliśmy się w podcastach, które są doskonałą rozrywką towarzyszącą. To jest ich największa siła.

Spis treści

Słuchacze zwracają uwagę na fakt, że podcasty są źródłem wiedzy, której nie uczyli się w szkołach i na studiach. Doceniają również podnoszenie świadomości odbiorców w kontekście np.: finansów czy zdrowia. Są wreszcie ciekawą i inspirującą alternatywą na spędzanie wolnego czasu. Mogą być też skutecznym narzędziem promocyjnym dla Twojej firmy. Jak zrobić firmowy podcast? Czego potrzebujesz, żeby zacząć? I dlaczego warto?

 

Firmowy podcast

Podcasty można wykorzystać zarówno jako formę komunikacji zewnętrznej, jak i wewnątrz firmy. Na początek weźmy na tapet ten drugi wariant. Jeśli Twój zespół nie czuje newsletterów i intranetu, a w biurze nie ma miejsca na starą, poczciwą tablicę ogłoszeń, podcasty mogą być opcją, która przyniesie firmie najwięcej korzyści i ułatwi ogólną komunikację.

– można ich słuchać w trakcie pracy, podczas wykonywania innych czynności

– są oryginalnym kanałem informowania o wszelkiego rodzaju zmianach i nowościach w firmie

– dają możliwość pogłębienia danego tematu

W przypadku komunikacji zewnętrznej, firmowy podcast działa jak reklama. Ale zdecydowanie mniej krzykliwa i bardziej nastawiona na merytorykę. Opowiadając o swoim biznesie możesz przykuć uwagę i zainteresować swoimi produktami/usługami potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. To kolejny element, po stronie internetowej i social media, składający się na układankę wizerunku Twojej firmy.

Podcast możesz robić w pojedynkę, z udziałem swoich pracowników lub ciekawych ludzi, ekspertów z zewnątrz, którzy uatrakcyjnią Twój program. Ciągnięcie tego wagonu w jednoosobowym składzie to najtrudniejsze zadanie, które wymagać będzie nie tylko ogromnej wiedzy ze strony prowadzącego, ale także sporej charyzmy, która przyciągnie słuchaczy i zatrzyma ich na dłużej. Nie jest to niewykonalne, aczkolwiek debiutantom podcastowym może przysporzyć to niemałych kłopotów.

 

Nagrywaj!

To najważniejsza rada jaką można dać i dostać na początku przygody z podcastami. Nagrywaj, próbuj, eksperymentuj i stale publikuj. Jedne odcinki wyjdą lepiej, inne gorzej, ale na pewno z każdego wyciągniesz wnioski, które sprawią, że zarówno merytorycznie, jak i technicznie Twoje treści będą na coraz wyższym poziomie.

Przed rozpoczęciem nagrywania będziesz potrzebował dobrego scenariusza, który zepnie wszystkie treści, jakie chcesz przekazać w spójną całość. Przyda się również mikrofon, żeby dźwięk wrzucany do sieci był dobrej jakości i relatywnie ciche miejsce. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na profesjonalne studio, możesz nagrywać w małym pokoju, w którym nie powstaje echo. Następnie montaż, oprawa graficzna i spokojnie możesz wrzucać premierowy odcinek na jedną z dostępnych platform np.: Anchor lub Spreaker, które z kolei pozwolą Ci wejść ze swoim podcastowym projektem na Spotify, Apple Podcasts czy Google Podcasts.

A jeśli będziesz potrzebować pomocy w realizacji podcastu, zgłoś się do nas!

 

*według badań przeprowadzonych przez LoveBrands Group i SW Research

 

Adrian Ligorowski

Account Manager

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

PRCH Retail Awards

Grupa PRC z nagrodą za najlepszą akcję społeczną w Polsce Akcja „Ptaszkowe Love”, realizowana przez agencję PR Grupa PRC dla Centrum Handlowego 3 Stawy w

Jak pisać posty na Facebooku?

Facebook to wciąż najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Mimo, że Instagram i TikTok przyciągają coraz więcej użytkowników, to właśnie FB pozostaje podstawowym narzędziem marketingu wielu

Jak tworzyć ciekawe i angażujące Instastories na kontach firmowych?

Stories są teraz najczęściej wykorzystywanym medium w social mediach. Z relacji na Instagramie korzysta codziennie 500 mln kont, z czego 1/3 najchętniej oglądanych pochodzi od

Podcast #3 Ewa Lipka – Jak promować kopalniane miasto?

Katowice nie Lizbona, wiadomo. Na południu Polski nie ma przecież tyle słońca. A poza tym na Śląsku to tylko kopalnie, węgiel i smog. Nawet mydło