Real-time marketing – do czego służy i jak wykorzystać go w firmie?

Real-time marketing to działania, dzięki którym w oryginalny sposób można wypromować swoją markę, ofertę lub produkt. Liczy się jednak czas. RTM czyli marketing czasu rzeczywistego, odnośni się bowiem do aktualnych wydarzeń związanych np. z kulturą, polityką czy sportem, o których mówią ludzie. Dlatego też najlepszych kampanii związanych z real-time marketingiem nie sposób jest zaplanować.

Spis treści

Real-time marketing – co to jest?

Real-time marketing to marketing dziejący się tu i teraz. Popularne treści, trendy oraz tematy, o których się mówi bardzo szybko się zmieniają. Żeby wykorzystać je do promocji swojego produktu, potrzebny jest dobry refleks i umiejętność sensownego połączenia marki z wydarzeniem czyli błyskotliwość. W real-time marketingu nie ma przecież miejsca na tłumaczenie koncepcji i rozwijanie strategii. To jest jeden strzał, który w sekundę powinien być zrozumiały przez odbiorcę. W innym przypadku zostanie przescrollowany i zginie w odmęcie postów konkurencji.

Real-time marketing ma przyciągnąć uwagę odbiorcy. Nie ważne czy będzie to grafika na Facebooku, tekst na blogu, czy materiał video. Intencja jest zawsze taka sama – zainteresować i wyróżnić się na tle innych. Skuteczne akcje RTM nie tylko wzbudzają ciekawość, przez co budują zasięgi w mediach społecznościowych, ale także realnie wpływają na pozytywny wizerunek firmy oraz sprzedaż produktów lub usług.

Warto zastanowić się czy do twojej firmy będzie pasowała taka luźna komunikacja związana z real-time marketingiem. Jeśli tak, trzeba będzie poświęcić czas na monitoring mediów i śledzenie trendów, które przyciągają największą publiczność. Najtrudniejszym zadaniem jest oczywiście połączenie wydarzenia z marką, ale na to nie ma niestety sprawdzonych trików, ponieważ każda firma jest inna. Ta inność daje jednak duże pole możliwości i sprawia, że komunikacja firmy może być przez to naprawdę oryginalna.

Jak marki wykorzystują real-time marketing?

Przygotowaliśmy dla Was kilka najciekawszych przykładów RTM.

Ikea i Hodor

Wszyscy, którzy oglądali „Grę o tron” doskonale pamiętają ostatnią scenę, w której pojawił się Hodor. Dzięki wspomnieniom i wizjom, widzowie dowiedzieli się wówczas, że imię Hodor, które było jednocześnie jedynym słowem wypowiadanym przez bohatera, wzięło się od „Hold the door” czyli komendy, którą Bran Stark wydał właśnie Hodorowi w momencie, gdy w tunelu zostali zaatakowani przez Innych. Ikea wykorzystała to niemalże natychmiastowo i opublikowała post, w którym reklamowała klin do drzwi o nazwie „Hodor”.

 

Ikea i premiera nowego Maca Pro

Innym przykładem działań sieci IKEA była reakcja marki na nowego Maca Pro od Apple, który do złudzenia przypomina tarkę.

 

Żywiec i powrót Pokémonów

To było prawdziwe szaleństwo! Powrót Pokémonów i zainteresowanie grą, która zachęcała do wyjścia na zewnątrz przerosła oczekiwania nawet największych entuzjastów projektu. A skoro o Pokémonach mówi nie tylko Polska, ale cały świat to dlaczego tego nie wykorzystać. Żywiec zrobił to naprawdę rewelacyjnie.

 

KFC i tata Robert

Jak połączyć restaurację fast food ze sportowcem, który słynie z bardzo zdrowego trybu życia? W tym przypadku wystarczyła informacja o tym, że Robert Lewandowski zostanie ojcem, kreatywny pomysł i szybki czas reakcji marki. Gra słów oraz wyjątkowy kontekst sytuacji sprawiły, że odbiór tej reklamy był bardzo pozytywny.

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Awaria oczyszczalni Czajka. Kryzys techniczny i wizerunkowy

Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych to jedno z najtrudniejszych wyzwań menedżerskich. Dla specjalistów od public relations niewiele jest większych wyzwań od komunikacji i relacji z mediami

Miłość w czasach zarazy, czyli sztuka wystąpień publicznych

Kto kogo poczęstował czym? Gdzie można sprzedać dane osobowe? Na czym polega sąsiedztwo przez sień? Czy wirus jest świeży czy stary? Choć na pierwszy rzut

KAMPANIA „ZAWÓD NA PROPSIE” WYRÓŻNIONA PRZEZ OLX!

Innowacyjność – to dzięki niej realizowany przez nas projekt dla CMC Poland został doceniony i wyróżniony w prestiżowym rankingu OLX Know How 2022. Wspólnie z

Podcast #6 Marcin Banaszkiewicz – Co słychać na LinkedIn?

Dlaczego reklamy na LinkedIn są takie drogie? Jak prowadzić swój profil, żeby przynosił wymierne efekty? Czy wrzucanie tam treści bezpośrednio z Facebooka to najlepszy pomysł,