REELSY – wyróżnij się… lub zgiń!

Instagram to tylko ładne zdjęcia? Już nie! Od ubiegłego roku gigant wśród serwisów społecznościowych umożliwił swoim użytkownikom z Polski tworzenie Reelsów, czyli tzw. rolek. Moda na krótkie filmiki opanowała cały świat, każdy je tworzy! 

Spis treści

Do niedawna na Instagramie to zdjęcia odgrywały najważniejszą rolę. Uporządkowany feed i estetyczne kadry stanowiły główne narzędzie komunikacji ze swoimi odbiorcami. Teraz przyszedł czas na wideo i to nie byle jakie! 90 sekund przemyślanego materiału w formie rolki daje znacznie więcej możliwości niż statyczne posty.

 

Od czego zacząć?

Pieczesz ciasta, tworzysz papeterię ślubną lub okolicznościową, a może Twoją pasją są świece sojowe? Wyciągnij smartfon i zamiast kolejnego zdjęcia, które wrzucisz na swój Instagram nagraj krótki filmik z procesu tworzenia produktów. Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego po całym dniu niż oglądanie rolek z serii „jak to jest zrobione” – potwierdzone info! Do tego popularna muzyka, ciekawy montaż i voilà – materiał na rolkę gotowy.

Przełam rutynę na swoim profilu i wyróżnij się wśród konkurencji oryginalnym contentem, który zagwarantuje Ci atrakcyjność wśród fanów. Rolki mogą być sposobem na zaprezentowanie Twojej twórczości, informowaniem o nowych usługach lub odskocznią od schematycznych postów w postaci humorystycznych filmików. Nie musisz być mistrzem wystąpień przed kamerą, wystarczą dobre ujęcia, przemyślany scenariusz i podstawowe umiejętności montażu wideo.

Reelsy to idealne narzędzie do zwiększania swoich zasięgów, budowania wizerunku marki oraz jej rozpoznawalności wśród stałych, jak i nowych odbiorców. Warto po nie sięgnąć, jeśli chcesz iść z duchem czasu!

Jak stworzyć rolkę?

Ze względu na dużą konkurencję ze strony Tik Toka Instagram wciąż wprowadza coraz to nowsze rozwiązania, aby nie stracić swoich użytkowników. Po ostatnich aktualizacjach Instagram Reels oferuje twórcom:

– dłuższe filmiki (do 90 sekund),

– naklejki w postaci m.in. ankiet, quizów czy suwaków z emotikonami, które doskonale znamy z InstaStories,

– możliwość importu własnego dźwięku z rolki w aparacie,

– gotowe szablony rolek, które możemy odtworzyć i dostosować do własnych pomysłów.

Intuicyjne narzędzie pozwoli Ci na stworzenie gotowej rolki, którą wystarczy opublikować na swoim profilu. A co jeśli podstawowe funkcje nie przynoszą zadowalających efektów? Bez obaw, znajdziesz mnóstwo aplikacji, które pozwolą Ci na rozwinięcie swojej pasji do nieco zaawansowanego montażu.

Jedną z nich jest CapCut, w której możesz dowolnie tworzyć reelsy używając do tego oryginalnych przejść, filtrów, naklejek czy efektów. Dzięki taki apkom Twoje filmiki będą reprezentowały wyższy poziom, a co za tym idzie będą bardziej atrakcyjne.

To co, smartfony w ruch i do dzieła! Rolki same się nie zrobią!

Klaudia Sokołowska

Account Executive

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Copywriter – rzemiosło czy sztuka?

Pierwszym literatem w Polsce, który popełnił mezalians z reklamą, był Melchior Wańkowicz. To właśnie on jest autorem przedwojennego hasła „Cukier krzepi” oraz powstałego latach siedemdziesiątych

Rzecznik prasowy vs dziennikarz. Kumple czy wrogowie?

Z mediami nikt nie wygra. To truizm jasny jak słońce. Rzecznik prasowy w konfrontacji z dziennikarzem ma takie szanse na wygraną, jak Legia Warszawa z

Co trzeba wiedzieć o zarządzaniu kryzysem wizerunkowym? Część 2

Przed Wami druga część planu zarządzania sytuacją kryzysową. Trafiłeś na ten tekst bo 1 – właśnie dopadł Twoją firmę kryzys wizerunkowy, 2 – lubisz poszerzać

TikTok wspiera lokalnych twórców?

TikTok to wyjątkowa przestrzeń, która tylko w Europie liczy sobie ponad 100 milinów użytkowników. Liczby mówią same za siebie! To jedna z najszybciej rozwijających się