SKUTECZNA REKLAMA W SOME

Spis treści

Czy reklama niskobudżetowa na Facebooku jest efektywna?

Czy reklama na Facebooku z niskim budżetem może być skuteczna? Czy można promować posta za 5 zł? Jaki budżet na reklamę w SoMe jest wystarczający? To najczęstsze pytania jakie słyszy social media menager od swoich Klientów.

Każdy budżet reklamowy może być za mały, jeżeli nie wiemy co chcemy promować i nie znamy swoich odbiorców. Tworząc kampanię reklamową w Menedżerze Reklam, mamy dostęp do szeregu ustawień, które decydują nie tylko o tym, jak wygląda i do kogo dociera reklama na Facebooku, ale także ile kosztuje. Choć na pierwszy rzut oka optymalizacja kosztów kampanii może wydawać się skomplikowana, my wiemy jak to robić.

A diabeł tkwi w szczegółach! Odpowiednie wykorzystanie narządzi Facebooka i zastosowanie kilku sztuczek pozwoli nam obniżyć koszty, a jednocześnie skutecznie dotrzeć do potencjalnych Klientów. Najlepszym tego przykładem są kampanie, które prowadzimy na co dzień dla naszych Klientów z różnych branż.

 

Dobór odpowiednich grafik

Grafika reklamowa musi przyciągać! Tworząc kreację reklamową zadaj sobie pytanie „Czy ja kliknęłabym w takiego posta? Czy ta grafika zwróciłaby moją uwagę?”. Czasami mniej, znaczy więcej-lepiej. Nie przesadzaj z ilością przekazywanych informacji, zmniejsz ilość elementów prezentowanych na grafikach. Zaciekawiaj, nie dopowiadaj, wywołaj zainteresowanie odbiorców.

Wybór celu reklamowego

Cel kampanii to jedno z najważniejszych ustawień reklamowych, które będzie istotnie wpływało na koszt oraz efektywność reklamy. Niższy koszt poniesiesz budując rozpoznawalność marki, a zdecydowanie więcej zapłacisz za zbieranie leadów czy skłonienie odbiorcy do zakupu. Im większego zaangażowania odbiorcy oczekujesz, tym cena będzie wyższa.

 

Targetowanie grupy docelowej

Dobór odpowiedniej grupy docelowej z uwzględnieniem jej najistotniejszych cech w dużej mierze wpływa na wysokość kosztów kampanii. Zarówno zbyt szeroko jak i zbyt precyzyjnie zdefiniowane zainteresowania utrudniają pracę algorytmowi Meta.

Czasami niskie koszty reklamy, nie są wyznacznikiem jej efektywności. Możesz dotrzeć do wielu odbiorców, ale tylko mała część z nich będzie zainteresowana Twoim produktem czy promowaną ofertą.

 

Wybór umiejscowień

Kiedy dostosujesz swoją grupę odbiorców pora na umiejscowienie reklamy, czyli dobór platform na których będzie ona wyświetlana, co oczywiście przekłada się na poniesione koszty. Dzieje się tak dlatego, że każde z umiejscowień inaczej wpływa na efektywność reklamy. Ważny jest również format wyświetlanych kreacji. Menadżer Reklam zaleca automatyczne umiejscowienia, ale nie zawsze się to sprawdza. Na ostateczny koszt reklamy wpływa czas publikowanych kampanii (np. święta, okres sezonowych wyprzedaży, Black Friday czy okresy wyborcze), branża oraz dostępność promowanych produktów.

 

Budżet reklamowy

Wiadomo, każdy chciałaby mieć świetne efekty sprzedażowe ponosząc jak najmniejsze koszty reklamy. W większości przypadków niewielkie budżety przekładają się na mniejszy zasięg dotarcia do zainteresowanych osób czy ilość kliknięć. Jednak dobrze przygotowana, wyróżniająca się grafika, treść posta i odpowiednio stargetowana grupa odbiorców może przyczynić się do sukcesu promowanej marki.

Medżer reklam daje możliwość monitorowania kampanii, wydanego budżetu i skuteczności reklamy. Jeżeli widzisz, że koszty kliknięcia w promowanego posta są zbyt duże, czy zasięgi nie spełniają Twoich oczekiwań, spróbuj ponownie prześledzić ustawienia kampanii i zoptymalizować grupę odbiorców.

 

Roksana Mielczarek

Account Manager

Tagi dla tego wpisu:

Podziel sie wpisem:

Facebook
LinkedIn
X
WhatsApp
Reddit
Telegram
Email

Może Cię również zainteresować

Najważniejsze są relacje – podsumowanie XVII edycji PR w Samorządzie

XVII Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej przeszła do historii. Tym razem odbyła się w Wałbrzychu. W oczach wielu uczestników miasto zostało „odczarowane”. Mało

Ten nieszczęsny CSR

Trzy małe litery, a potrafią zrobić tyle zamieszania… CSR, czyli corporate social responsibility, to koncepcja bardzo prawilna i słuszna, przynajmniej z założenia. Uwzględnianie interesów społecznych

Podcast #6 Marcin Banaszkiewicz – Co słychać na LinkedIn?

Dlaczego reklamy na LinkedIn są takie drogie? Jak prowadzić swój profil, żeby przynosił wymierne efekty? Czy wrzucanie tam treści bezpośrednio z Facebooka to najlepszy pomysł,

Jak pisać, żeby chcieli czytać?

W zasadzie pisanie wydaje się proste. Wystarczy znać zasady interpunkcji i ortografii. Wystarczy posiadać klawiaturę, komputer i jakiś program edytorski, aby przekazywać swoje myśli innym.