Koronawirus kontra social media

Takiego paraliżu nie pamiętają najstarsi social media ninje – koronawirus COVID-19 funduje nam przeżycia, o których nasze wnuki będą opowiadać swoim wnukom. Dla większości branż życie mocno zwolniło, dla innych zatrzymało się zupełnie. Jest jednak jedna sfera, która w dobie pandemii radzi sobie świetnie – to media społecznościowe. Jak pandemia wpływa na social media?

Social media w dobie koronawirusa

Jak spotkanie to na Skype, jak treningi to na Zoom, jak inspiracje #zostanwdomu to Instagram, a jak zwykłe życie to Facebook. W wirtualnej przestrzeni świętujemy, bierzemy udział w koncertach i odwiedzamy muzea. Specjaliści od content marketingu dwoją się i troją, żeby wymyślić atrakcyjne akcje, utrzymać sprzedaż, a nawet zawalczyć o przetrwanie firm i brandów. Jeśli i Ty głowisz się nad tym co publikować dla siebie i swoich klientów i jak w tej chwili prowadzić komunikację w social mediach, mamy kilka podpowiedzi:

Nie panikuj

Choć w tej chwili trudno w to uwierzyć, tylko spokój może nas uratować. Dlatego nie publikuj na swoich profilach niesprawdzonych informacji, clickbaitowych artykułów czy podejrzanych filmików dot. także koronawirusa. Sytuacja jest dynamiczna, a sprzecznych informacji mnóstwo, dlatego czasem lepiej zaczekać chwilę niż potem prostować własne wpisy.

Koronawirus w Internecie

Bądź w kontakcie

Nawet jeśli chwilowo zawieszasz działalność, nie rezygnuj z podtrzymywania kontaktu ze swoimi odbiorcami. Informuj ich co u Twojej marki, zdradzaj co planujecie, wspominaj poprzednie kolekcje, sesje zdjęciowe czy udane sezony.

Myśl poza schematem

Zamiast załamywać ręce nad straconym czasem i pieniędzmi, myśl nieszablonowo. Zachęcaj do kupowania bonów na przyszłe usługi, pytaj odbiorców czego potrzebują i co chcieliby kupić. Niech zaskoczy Cię wsparcie stałych klientów.

Komunikacja w czasie kryzysu

Korzystaj z podpowiedzi

Nie bój się podpatrywać jak w kryzysie radzą sobie inni. Wyciągaj wnioski i dostosuj skuteczne rozwiązania do własnych potrzeb. Wykorzystuj gotowce – Twitter udostępnił schemat wpisów na cały miesiąc, może sprawdzi się i w Twojej komunikacji?

Postaw na bycie online

Przenieś sklep stacjonarny do wirtualnej rzeczywistości, zacznij nagrywać webinary, spróbuj swoich sił w transmisjach na żywo. Myślisz o podcaście? Lepszego czasu chyba nie będzie! Próbuj, testuj, szukaj rozwiązań idealnych dla swojego biznesu.

Pozwól sobie na niewiedzę

Nie wiesz jak się zachować w tej sytuacji? Nic dziwnego – pandemie nie zdarzają się co dzień. Ale zamiast się zamartwiać, otwórz się na nowości. Spróbuj czegoś, co chodziło Ci po głowie, ale nigdy nie było na to czasu czy okazji. Teraz jest.