Jak promować swój biznes w internecie? Część 2

 

Za nami pierwsza część krótkiego poradnika w jaki sposób przenieść swój biznes do internetowej przestrzeni. Wiesz już od jakiej platformy najlepiej zacząć i jak znaleźć docelowe grupy odbiorców, a to dobry początek. Czas na kilka porad dotyczących publikowanych treści i samodyscypliny, dzięki którym możesz osiągnąć sukces.

Content is King!

Tak, Król jest jeden i w dzisiejszych czasach bez niego nie zagwarantujesz sobie sukcesu w sieci. Treść, to bezdyskusyjnie jedna z kluczowych form przekazywania informacji. Zamiast ograniczać się tylko do prostego opisu swojego produktu lub usługi, warto użyć innych metod przyciągających uwagę. Pisz tak, aby zainteresować i sprawić, by odbiorca został z Tobą na dłużej. Z pomocą przychodzi nam również storytelling, który oprócz tworzenia ciekawych treści pomaga nam także zbudować trwałą więź z klientem, a wszystko to za pomocą prostych opowieści. Dobrze zbudowana historia wokół marki, to działanie przede wszystkim długofalowe. Niech Twoje usługi lub produkty, będą odpowiedzią na problemy klienta, z którymi się zmaga lub jeszcze nie zdawał sobie z nich sprawy. Dobrym ruchem będzie obserwacja konkurencji. Nic dziwnego, że wiele firm korzysta z narzędzi do analizy statystyk, dzięki którym można na bieżąco sprawdzać jaki tekst będzie bardziej klikalny. Jeśli zajmujesz się branżą gastronomiczną i posiadasz swoją własną kawiarnię, stwórz post, który nie będzie zwykłą informacją.

Zamiast napisać: „Dziś zapraszamy na czekoladową tartę!”

Spróbuj stworzyć w świadomości klienta potrzebę, o której jeszcze nie miał pojęcia, aż do przeczytania tego postu:

„Trudny dzień w pracy? Mamy na to sposób! Odwiedź nas i spróbuj pysznej tarty czekoladowej w duecie z aromatyczną kawą. Podobno czekolada poprawia nastrój i pobudza do działania, a jak wiadomo z naukowcami się nie dyskutuje! To co, widzimy się po pracy?”

Aby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę odbiorcy, używaj emoji! Dzięki nim Twój tekst będzie dużo ciekawszy i rzucający się w oczy. Pamiętaj jednak, że ze wszystkim można przesadzić. Nie chodzi o to, aby tworzyć na swojej stronie ściany hieroglifów. Staraj się aktywizować swoich odbiorców i zachęcaj ich do interakcji. Warto wziąć pod uwagę fakt, że posty z największą liczbą komentarzy są najbardziej popularne, a co za tym idzie widoczne dla innych.

Droga do sukcesu

Szanuj swój czas i nie trać go na tworzenie contentu na ostatnią chwilę. Obecnie portale umożliwiają nam różnorodne narzędzia do planowania postów czy kampanii reklamowych. Najlepszą metodą na osiągnięcie sukcesu jest przede wszystkim systematyczność. Wcześniejsze planowanie treści wpływa na jej jakość i zapewni Ci stałość w publikacji. Marka, która pozostaje w stałym kontakcie ze swoimi odbiorcami i na bieżąco dostarcza im nowych informacji, jest bardziej wiarygodna, niż ta, która robi to od święta. Warto zapoznać się z takimi stronami jak: Later, Hootsuite, Postfity lub Planoly. Dzięki nim możesz zaplanować swoje posty i pozostać zorganizowanym nawet podczas urlopu.

Przede wszystkim postaw sobie jasny cel i zrealizuj go. Brzmi banalnie, prawda? Jednak dla niektórych to najtrudniejszy punkt w drodze do sukcesu. Nie zniechęcaj się jeśli Twoje posty nie zebrały jeszcze tysiąca lajków, a liczba odbiorców już od dłuższego czasu stoi w miejscu. Jeśli chcesz zwiększyć swoje zasięgi, wykorzystaj siłę reklamy, o której pisaliśmy w pierwszej części tekstu. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że będziesz potrzebował konkretnego budżetu. Jeśli nie chcesz korzystać z tej opcji promocji, nic straconego. Droga na szczyt będzie nieco dłuższa, ale jak najbardziej jest ona możliwa. Wytrwałość w swoich założeniach i konsekwencja to najważniejsze, co możesz zrobić. Uzbrój się w cierpliwość, dbaj o kontakt z odbiorcami i przede wszystkim popracuj nad treścią, którą chcesz przekazać. Im bardziej wartościowa, tym większe prawdopodobieństwo powodzenia planu, który sobie założyłeś.